Здравната застраховка в помощ на заразени с коронавирус COVID-19?
Коронавирусите (CoVs) са голямо семейство вируси, които причиняват болести от обикновената настинка до по-тежки заболявания като Близкоизточен респираторен синдром (MERS-CoV) и Тежък остър респираторен синдром (SARS-CoV). При всеки един вирус усложненията, които могат да бъдат причинени са същите като установените при коронавирус (nCoV).Това обаче е нов щам, който преди това не е идентифициран при хора и затова заразените са в пъти повече от обикновено, заради липсата на имунитет.
Как се предава коронавирусът?
1. Най-често се разпространява от човек на човек при близък контакт (1,5 метра).
2. Счита се, че разпространението от човек на човек става главно чрез вдишвани капчици, които се образуват, когато инфектиран човек кашля или киха, подобно на разпространението на грип и други респираторни патогени.
3. Обикновено при повечето респираторни вируси се счита, че хората са най- заразни, когато се проявяват най-много симптоми (когато са най-болни). При 2019-nCoV обаче има съобщения за предаване на зараза от пациент без симптоми при близък контакт.
Какво покрива здравната застраховка, при съмнение или зараза с COVID – 19?
След официалното обявяване на COVID-19 за пандемия от Световната здравна организация застрахователните компании продължават да покриват и събития настъпили вследствие на това заболяване. Пандемията не е изключен риск в ОУ на Здравното застраховане.
Покритието за COVID-19 по здравни (медицински) застраховки е същото, както при всяко друго вирусно заболяване. Покриват се разходите за извънболнично лечение, болнично лечение и лекарства, при спазване на лимитите, при които е сключена полицата. Тестове за установяване на наличие на корона вирус се назначават по преценка на лекар-специалист и се покриват от държавата. Те не са включени в обхвата на покритие на медицинските застраховки.
Не се покриват разходи за медицински услуги без медицинска необходимост, както и за профилактика, ако не са сключени такива пакети в определени компании.
Как да процедирате дори при съмнение?
Когато дадено лице се свърже със застрахователната си компания с притеснение,че има ясно изразени симптоми на коронавирус или ако не се чувства добре и има симптоми на настинка, грип, обостряне на хронично заболяване, или усети по-различни симптоми – треска, висока температура или кашлица, задъхване или трудност да диша, от застрахователната компания ще получи ясни указания за задълженията и реда за отговорно поведение в конкретната ситуация. Ще бъде насочено към лечебно заведение, което ще има готовност да го приеме. При диагностициране на застраховано лице с COVID-19 същото е задължено да спази всички изисквания и разпоредби на Министерството на здравеопазването. Застрахованото лице трябва да се свърже с личния си лекар за да го информира за заболяването и да му предостави допълнителни данни. Застрахованото лице трябва да следва указанията на личния си лекар.
Знаете ли, че ……?
Заради създалата се ситуация през последните дни и нуждата всеки един от нас да остане вкъщи за да запази собственото си здраве и това на своите близки, някои компании подходиха креативно и отговорно към своите клиенти. Чрез мобилно приложение всички застраховани по Групова здравна застраховка или по Индивидуална здравна застраховка, имат възможност да получат медицинска услуга за преглед и консултация, без да се налага да напускат своите домове или работни места.
След регистрация в мобилно приложение клиентите, използващи платформата, ще получат възможност за достъп до екип от различни видове медицински специалисти във връзка с различни техни оплаквания (алерголог, кардиолог, дерматолог, ендокринолог, УНГ, гастроентеролог, хематолог, хомеопат, невролог, гинеколог, офталмолог, ортопед и травматолог, педиатър, първична медицинска помощ и уролог). Мобилното приложение предоставя включително възможност за сканиране на документи, снимки и резултати от изследвания.