Търговски сайт на Мусала Иншурънс Брокер
Михаил Милев
 0

Жените зад волана: Истини и митове

Кой ще плаща повече при новите правила за застраховка „Гражданска отговорност“?

В контекста на последните новини отнасящи се за новия начин на формиране на цените на застраховка „Гражданска отговорност“ решихме да разгледаме един популярен мит като хвърлим допълнителна светлина върху фактите и начина, по който те ще се отразят на всички водачи.


застраховка Гражданска отговорност

Системата „бонус-малус”, която се предвижда да бъде въведена, работи успешно в много страни и предвижда всеки водач и автомобил да имат собствено досие. Основен показател в него ще бъде наличието на регистрирани нарушения на пътя. Въз основа на това размерът на задължителната застраховка може да достигне 1000 лв. Системата предвижда и специални отстъпки за изрядни шофьори. Така, при сключване на застраховка, без значение дали е онлайн или в застрахователен офис, водачът може да спести значителна сумата.

Интересен е фактът, че вероятно застрахователите ще има възможност да преценят кои фактори да включат при формиране на цената на застрахователната полица. Основна тежест ще има досието, като то ще бъде разглеждано за определен период преди датата на сключване на застраховка.

Неизвестните:

  • Как ще се въведе системата и кой ще има достъп до тези досиета?
  • Ще бъдат ли информирани водачите и собствениците на автомобили и как?
  • Как ще бъдат засегнати клиентите на брокери предлагащи онлайн застраховки?
  • Колко ще струва преминаването към новата система и как ще се разпределят разходите?

Имайки предвид тези неизвестни, ние от Изи Инс смятаме, че услуги като онлайн калкулаторите за „Гражданска отговорност“ и „Каско“ ще придобият по-голяма популярност. При наличието на допълнителни фактори, оказващи влияние при формиране параметрите по полиците, добрата информираност, точната преценка и навременния съвет от професионалист ще са ключови за водачите.

Кой колко ще плаща?

Често се сблъскваме с мнението, че жените отстъпват на мъжете когато става дума за шофьорски умения. Но дали тези твърдения са основателни? Дамите шофьори ли ще плащат повече при въвеждането на новите правила? Днес ще разгледаме фактите и статистиката, за да разберем по-добре този казус. Тук са представени международни статистически данни както и такива директно публикувани от КАТ-Пътна полиция.

Жените могат да шофират!

жена кара колаСтатистиките по българските пътища всъщност говорят убедително в полза на нежния пол. Дамите се показват като много по-внимателни водачи на МПС. Те рядко са склонни на рискови маневри.

  • ШЕСТ ПЪТИ по-често мъже зад волана предизвикват катастрофи в сравнение с жените, според официалната статистика на пътна полиция.
  • От 7015 катастрофи едва 951 са предизвикани от жени шофьори през 2014 г.
  • През 2011 г. по българските пътища са загинали 440 мъже, а при жените шофьори това число е 15.

За да сме по-обективни, трябва да отбележим, че според експерти от КАТ дамите зад волана остават лидери в леките ПТП, но за сметка на това предизвикват няколко десетки пъти по-малко тежки произшествия. Този аспект на поведение на водачите вероятно ще се отбелязва в новите досиета.

Статистиките в световен мащаб обрисуват също толкова впечатляваща картина.

Над 3/4 (Или приблизително 77%) от всички смъртни случаи на пътя се случват с мъже. Най-рисковата категория водачи на пътя са младите мъже на възраст под 25 години. При тях вероятността от фатален край на пътя е над три пъти по-голяма отколкото при дамите.

Равносметката, която може да бъде изведена от посочените факти е, че жените шофьори далеч не са това, което стереотипите повеляват. В много отношения можем да кажем, че дамите са по-добри шофьори от мъжете.

Извод
Нека завършим с това, че независимо от пола на шофьора и сумата, която плащаме за застрахователната полица, е нужно всички да даваме най-доброто от себе си когато сядаме зад волана в името на безопасността. Нека бъдем внимателни водачи, защото от това зависи не само нашият живот, но и този на останалите участници в движението. А кой колко ще плаща, това остава да видим след въвеждането на новите правила от системата „бонус-малус”.

В нашия сайт може да следите последните новини по тази тема, за да бъдете качествено информирани.

Данни извадени от:
nova.bg
iaic.bg
dariknews.bg
btvnovinite.bg

Коментарите към тази публикация са затворени.